loading...
مقالستان
پویا بازدید : 4097 یکشنبه 23 بهمن 1390 نظرات (0)
َفناوری nfc
عنوان مقاله : فناوری NFC

قالب بندی : PDF, PowerPoint

قیمت : رایگان

شرح مختصر : فناوری NFC یک ارتباط رمزگذاری شده‌ی بی‌سیم با برد کوتاه در فاصله‌ی ۱۰سانتیمتر و کمتر است که در باند فرکانسی ۱۳٫۵۶MHz توانایی تبادل اطلاعات با سرعت ۴۲۴Kb/s (به صورت میانگین) را دارد. در این حالت اینترفیس NFCموجود در دستگاهها به صورت خودکار تنظیمات مورد راانجام میدهد وارتباط بصورتpeer-to-peerبین دو دستگاه برقرار میگردد.

فهرست :

NFC چیست؟

NFc چگونه کار میکند؟

انواع مختلف انتقال داده توسط NFC

اتصال از طریق Bluetooth و WiFi

استفاده به عنوان کارت کلید

پرداخت از طریق موبایل

استفاده در صنعت تبلیغات

استفاده به عنوان کارت پرواز

خرید بلیط

دریافت کوپون های تخفیف

استفاده به عنوان راهنمای تور مجازی

استفاده به عنوان کارت شناسایی

استفاده به عنوان کارت کلید

مزایای کلیدی استفاده از NFC

موضوع امنیت در NFC

مقایسه – NFC با Bluetooth

این مقاله از طرف مینا سلیمیان برای سایت ارسال شده است

پویا بازدید : 1795 دوشنبه 14 آذر 1390 نظرات (1)

 فناوری adsl

عنوان مقاله : فناوری ADSL 

قالب بندی : word, Power Point

قیمت : رایگان

شرح مختصر : در اختیار داشتن سرعت همان چیزی است که همیشه در پی آن هستیم . فن آوری ADSL پاسخی است به آنها که به سرعت احتیاج دارند تا با استفاده از آن زودتر به هدف برسند. ADSL پاسخی است به آنها که به سرعت احتیاج دارند و از دیگر روشهای دسترسی با استفاده از مودم ها و خط های تلفن به ستوه آمده اند و در پی آن هستند تا با استفاده از این راهکار و با سرعت مطلوب به پاسخ خود برسند. ADSL تکنولوژی جدیدی است که بر بستر کابل تلفن عمل میکند. نصب یک سیستم ویژه در داخل پست مخابراتی هر منطقه، مشترکین تلفن آن منطقه را به سادگی و بدون نیاز به هر نوع دخل و تصرف سخت افزاری و یا نرم افزاری، از این سرویس بهره مند نماید. ADSL وابسته به پردازش سیگنالهای دیجیتال و یک الگوریتم خلاق برای فشرده کردن حجم بالای اطلاعات برای یک جفت خط معمولی تلفن است. به علاوه ایجاد تغییراتی در فیلترهای آنالوگ و مبدلهای آنالوگ/دیجیتال لازم است . ADSL می تواند به راحتی تا ۱۰ سال دیگر حلال مشکلات سرعت اینترنت باشد تا سیستم خطوط تلفن بتوانند خطوط با ظرفیت جدید یا حتی سیستم های پیشرفته تر که احتیاج به کابل نداشته باشند راه اندازی شود

فهرست :

ADSL چیست؟

ADSL چگونه کار می کند؟

برای راه اندازی ADSL چه امکاناتی لازم است ؟

استانداردهای ADSL

مزایای ADSL

معایب ADSL

برتریهای فنی ADSL

روش نصب و راه اندازی

نحوه ایجاد Connection

این مقاله از طرف غلامرضا کرمیان برای سایت ارسال شده است

پویا بازدید : 1238 جمعه 04 آذر 1390 نظرات (1)

 فناوری دی وی دی

عنوان پاورپوینت : آشنایی با فناوری دی وی دی 

قالب بندی : پاورپوینت

قیمت : رایگان

شرح مختصر : دی‌وی‌دی (DVD) دیسک چند منظوره دیجیتالی. انواع دی وی دی و مزایای استفاده از هر یک دی وی دی‌ها انواع مختلفی دارند که هر کدام از آنها بسته به نیاز مشتری مزایایی دارد. قتی می‌خواهید یک دی وی دی بخرید باید دقت کنید که دستگاه پخش دی وی دی شما کدام نوع دی وی دی را پشتیبانی می‌کند تا دچار مشکل نشوید. برای خرید دی وی دی همچنین باید نوع نیاز خود را نیز در نظر بگیرید. مثلا:برای به وجود آوردن یک نسخه پشتیبان از برنامه‌های روی هارد رایانه‌تان DVD-RAM مناسب‌ترین گزینه‌است یا برای دی وی دی که قابل پخش توسط دستگاه‌های پخش دی وی دی خانگی باشد DVD-R بهترین انتخاب است. پس به شما توصیه می‌کنیم همیشه مطمئن شوید دی وی دی پلیرتان آن نوع خاص دی وی دی که مد نظر شماست را پشتیبانی می‌کند. این موضوع معمولاً در مشخصات دی وی دی پلیر در دفترچهٔ راهنمای آن قید شده‌است.

فهرست :

DVD چیست ؟

ساختار داخلی DVD

DVD های صوتی

پخش کنندهDVD یا DVD Player

قابلیتهای یک DVD

برخی دیگر از ویژگیهای DVD Player ها

ویژگی های DVD چیست؟

مشکلات DVD چیست؟

میزان کیفیت DVD تا چه میزان است؟

آشنایی با CD

مبانی دیسک های فشرده

پویا بازدید : 815 پنجشنبه 19 آبان 1390 نظرات (0)

 سیستم عامل نابینایان

عنوان مقاله : سیستم عامل برای نابینایان 

قالب بندی : PDF

قیمت : رایگان

شرح مختصر : در این مقاله به بررسی سیستم عامل های متن باز و distro های لینوکس مخصوص نابینایان پرداخته شده، سپس به مسائلی پرداخته شده در ساخت سیستم عامل لینوکس برای نابینایان پارسی زبان باید مورد توجه قرار داد.

کلمات کلیدی : سیستم عامل نابینایان، کامپیوتر نابینایان، صفحه کلید نابینایان، فاطمه ملکی، خط بریل، صفحه کلید بریل، سیستم عامل لینوکس مخصوص نابینایان، سیستم عامل های متن باز، سیستم عامل لینوکس، نابینایان ایران، صفحه کلید فارسی، سیستم عامل ملی، لینوکس ایرانی، نرم افزار های افراد نابینا،

پویا بازدید : 796 پنجشنبه 19 آبان 1390 نظرات (0)

 تکنولوژی raid

عنوان مقاله : تکنولوژی Raid

قالب بندی : PDF

قیمت : رایگان

شرح مختصر : هارددیسک‌های بسیار سریع SSD که آن‌ها را با نام‌ هارددیسک‌های جامد می‌شناسیم، شوک بزرگی به دنیای کامپیوتر و سرعت پردازش و انتقال داده‌ها وارد کردند. تا پیش از عرضه و معرفی هارددیسک‌های جامد، هارددیسک یک قطعه مکانیکی در یک سیستم به حساب می‌آمد که عملکرد سیستم را تا حد قابل توجهی تحت تاثیر خود قرار می‌داد و در واقع سیستم را تا حد زیادی کند می‌کرد. البته هنوز هم هارددیسک‌های مکانیکی، انتخاب اول اکثر کاربران هستند، چرا که هارددیسک‌های جامد، هنوز قیمت فوق‌العاده بالایی دارند. تا به امروز راهکارهای مختلفی برای افزایش سرعت عملکرد هارددیسک‌ها معرفی و استفاده شده که چینش رید (RAID) معروف‌ترین آن‌هاست. تکنولوژی رید روشی برای قرار دادن چندین هارددیسک در کنار یکدیگر برای افزایش کارآیی و امنیت عملکرد آن‌ها است. تقریبا تمام علاقه‌مندان به کامپیوتر، به نوعی نام رید را شنیده‌اند. بحث امروز ما به این تکنولوژی، نحوه عملکرد آن و همچنین اشکال مختلف آن اختصاص دارد.

کلمات کلیدی : اصول تکنولوژی رید, رید ۱,انواع raid , نحوه رید کردن دو هارد دیسک, کد همینگ, درایو فیزیکی کامپیوتر, رید کردن همزمان دو هارد, درایو های منطقی, مزایای تکنولوژی raid , معایب تکنولوژی raid , مهدی محمودی, هارد دیسک های جدید, انواع هارد دیسک, کپسول هارد دیسک,رید سازی,

این مقاله از طرف مهدی محمودی برای سایت ارسال شده است

پویا بازدید : 1160 پنجشنبه 19 آبان 1390 نظرات (0)

 تکنولوژی خودرو

عنوان مقاله : تکنولوژی پیشرفته در صنعت خودرو

قالب بندی : پاورپوینت

قیمت : رایگان

شرح مختصر : امروزه برای پایداری خودرو در شرایط بحرانی از سیستمهای پیشرفته ای استفاده می کنند . پایداری خودرو باعث ثبات حرکت خودرو در جادهای مارپیچ و در شرایط بد آب و هوایی می شود که در نتیجه باعث کاهش تصادفات و تلفات جانی رانندگان و افراد می شود. امروزه برای ایجاد پایداری از سیستمهای پیشرفته الکترونیکی ، مکانیکی استفاده میکنند.

ECU واحد کنترل الکترونیکی میباشد که سیگنالهای آنالوگی را از سنسورها دریافت کرده و به دیجیتال تبدیل می کند . سیگنالهای دیجیتالی به CPU رفته و با استفاده از اطلاعات داخل RAM بهترین شکل فرمان محاسبه کرده و به قسمتهای عمل کننده ارسال میکند .

ASR سیستم ضد لغزش بوده و در افزایش پایداری وفرمان پذیری و سر نخوردن وبکسباد نکردن چرخهای خودرو کارایی دارد .این سیستم از سنسورهای ABS اطلاعات در مورد سرعت چرخ و سرعت خودرو را دریافت کرده و در صورت نا هماهنگ بودن دو فرمان می دهد یکی به سلونوئید ABS فرمان میدهد که چرخی که درحال بکسباد کردن است ترمز نماید وفرمان دیگری به ECU موتور فرستاده تا قدرت موتور را کاهش دهد .

 

کلمات کلیدی : ای سی یو، ترمز ای بی اس، سیستم ترمز ABS ، سیستم ضد لغزش ASR ، عملکرد سیستم BAS ، سنسور شتاب عرضی، سنسور فشار ترمز، سیستم انژکتوری، خودروی دوگانه سوز، جعبه دنده اتوماتیک، عملکرد سیستم ESP ، خودروی سه گانه سوز، سیستم ضد حریق، تعمیر انژکتور، ماشین دنده اتوماتیک،

پویا بازدید : 988 چهارشنبه 11 آبان 1390 نظرات (0)

 الگوریتم ژنتیک موازی

عنوان مقاله : الگوریتم های ژنتیک موازی

قالب بندی : PDF

قیمت : رایگان

شرح مختصر : تکنیک‌های محاسبات نرم، به هدف حل مسائل پیچیده با استفاده از روش‌های غیردقیق برای ارائه‌ی پاسخ‌های مفید اما غیردقیق ارائه شده‌اند. برخلاف طرح‌های محاسبات سخت که پاسخ دقیق و کامل را جست‌وجو می‌کنند، تکنیک‌های محاسبه‌ی نرم با راه‌دادن به روش‌های نادقیق، از پاسخ‌هایی نیمه‌درست و غیرقطعی برای مسائل خاص سود می‌جوید. الگوریتم‌های ژنتیک که یکی از تکنیک‌های محاسبه‌ی نرم هستند، در این سال‌ها به ابزارهای محبوبی برای مسائل بهینه‌سازی تبدیل شده‌اند. با این حال زمان زیادی که این الگوریتم‌ها برای یافتن پاسخ نزدیک‌به‌بهینه صرف می‌کنند، همواره استفاده از آن‌ها را برای حل مسائل بهینه‌سازی دشوار می‌سازد. بر خلاف روش‌های دقیق، که در آن‌ها کارائی زمانی الگوریتم اصلی‌ترین معیار اندازه‌گیری میزان موفقیت آن است، در الگوریتم ژنتیک و سایر محاسبات نرم دو موضوع اصلی، در ارزیابی مورد توجه قرار می‌گیرند: اینکه پاسخ چه‌قدر سریع پیدا می‌شود؟ واینکه از بهینه‌ی اصلی چه‌قدر فاصله دارد؟ موازی‌سازی الگوریتم‌های ژنتیک، یکی از اساسی‌ترین و بهترین راه‌هایی است که می‌تواند زمان بسیار زیاد مورد نیاز برای انجام گرفتن محاسبات ژنتیکی و رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب برای حل مسئله توسط آن‌ها را به حد قابل قبولی برساند و امکان استفاده از این الگوریتم‌ها‌ را، در زمان قابل قبول، فراهم کند. الگوریتم‌های ژنتیک موازی چه به لحاظ دست‌یابی به برازندگی بهتر برای کروموزوم‌ها (نتیجه‌ی مطلوب‌تر) و چه به لحاظ دسترسی به تسریع بالاتر و مقیاس‌پذیریِ بیشتر، بهتر از الگوریتم‌های ژنتیک ترتیبی و تک‌جمعیتی عمل می‌کنند.

فهرست :

مقدمه

پیدایش الگوریتم ژنتیک و روند اجرای آن

نحوه ی نمایش

گام ارزیابی و گام انتخاب

عملگرهای ژنتیک

سایز جمعیت

پارامترهای crossover 11

Exploration & Exploitation 13

چالشهایی که GA با آن رودررو است

فاکتورهای موثر در PGA 11

یادداشت های تاریخی روی PGA 11

نحوه ی کنترل در سیستمهای موازی

چگونه GA را موازی کنیم

طبقه بندی PGA 16

معیار ارزیابی کارآیی در الگوریتم ژنتیک موازی

نتیجه گیری

منابع و مراجع

این مقاله از طرف پیمان پورامینی برای سایت ارسال شده است

پویا بازدید : 1602 یکشنبه 01 آبان 1390 نظرات (0)

الگوریتم پرندگان

عنوان مقاله : الگوریتم بهینه سازی توده ذرات ‎( PSO )‎

قالب بندی : Word

قیمت : رایگان

شرح مختصر : الگوریتم PSO یک الگوریتم جستجوی اجتماعی است که از روی رفتار اجتماعی دسته‌های پرندگان مدل شده است. در ابتدا این الگوریتم به منظور کشف الگوهای حاکم بر پرواز همزمان پرندگان و تغییر ناگهانی مسیر آنها و تغییر شکل بهینه‌ی دسته به کار گرفته شد . در PSO، ذرات در فضای جستجو جاری می‌شوند. تغییر مکان ذرات در فضای جستجو تحت تأثیر تجربه و دانش خودشان و همسایگانشان است. بنابراین موقعیت دیگر توده ذرات روی چگونگی جستجوی یک ذره اثر می‌گذارد . نتیجه‌ی مدل‌سازی این رفتار اجتماعی فرایند جستجویی است که ذرات به سمت نواحی موفق میل می‌کنند. ذرات از یکدیگر می‌آموزند و بر مبنای دانش بدست آمده به سمت بهترین همسایگان خود می‌روند اساس کار PSO بر این اصل استوار است که در هر لحظه هر ذره مکان خود را در فضای جستجو با توجه به بهترین مکانی که تاکنون در آن قرار گرفته است و بهترین مکانی که در کل همسایگی‌اش وجود دارد، تنظیم می‌کند.

کلمات کلیدی : بهینه سازی توده ذرات، هوش جمعی ، اتوماتای یادگیر سلولی ، بهینه سازی جرگه مورچگان، شبکه های عصبی ، الگوریتم PSO ، الگوریتم پی اس او، الگوریتم پرندگان، کاربردی ازPSO در ریاضیات، اتوماتای یادگیر، اتوماتای سلولی یادگیر ، شبکه های عصبی مصنوعی

پویا بازدید : 658 دوشنبه 25 مهر 1390 نظرات (0)

دوربین

عنوان مقاله پاورپوینت : دوربین های دیجیتال

قالب بندی : پاورپوینت

قیمت : رایگان

شرح مختصر : بزرگ یا کوچک ،ارزان یا گران، ساده یا پیشرفته ، در همه حالات یک دوربین از این قسمتها تشکیل شده است :

چشمی، شاتر، دیافراگم، لنز، نورسنج و در مورد خیلی از دوربینها فلاش.

برنامه های آماده ای که در دوربین هستند تا تصمیم بگیرند که قسمتهای مختلف دوربین چگونه با یکدیگر به طور اتوماتیک کار کنند، یک امری عادی در دوربینهای امروزی هستند. توانایی انجام تغییرات دستی در دوربینها، امروزه تبدیل به نکته ای مهم و مثبت شده که قیمت بیشتری را به قیمت اصلی دوربین اضافه می کند.

در این مقاله به برسی کامل بخش های مختلف یک دوربین دیجیتال پرداخته میشود

فهرست مطالب :

چشمی یا منظره یاب

صفحه LCD

شاتر

دیافراگم

فلاش

میزان وضوح Resolution

سرعت شاتر Shutter Speed

لنز دوربین Camera Lens

فوکوس خودکار

لامپ کمکی اتوفوکوس‌

لرزه‌گیر تصویر

ثابت‌کننده تصویر

کارت حافظه‌ Memory Card

کنترل از راه دور Remote Control

اتصال سه پایه به دوربین

وزن و اندازه و بدنه

عکسبرداری ماکرو

هیستوگرام زنده

فرمت عکس‌ها

مود فیلمبرداری

عکسبرداری پی در پی Continuous Shooting

منوها و دکمه‌ها

کیفیت عکس‌ها

پیکسل

حسگر

آرایش فیلتر های رنگی در سنسور ها

پیکسل های فعال سنسور

نویز و کاهش آن

زوم دیجیتال

عمق میدان

فاصله کانونی

فوکوس خودکار

فوکوس دستی

کیفیت پیکسل

گستره دینامیکی

مروری بر سیستمهای لرزه گیر

مکانیسم

نور سنجی در دوربینهای دیجیتال

فناوری اپتیکی

فناوری دوربین های پاورشات کانن

لنز زاویه باز

کاهش نویز

 

این مقاله از طرف فرهاد . ر برای سایت ارسال شده است

پویا بازدید : 1311 یکشنبه 24 مهر 1390 نظرات (0)

امواج موبایل

 

عنوان مقاله : تاثیر امواج موبایل بر سلامت انسان

قالب بندی : PDF

قیمت : رایگان

شرح مختصر : امواج موبایل تاثیرات بسیار زیانباری بر سلامت انسان دارند که این موضوع زیاد در رسانه ها مورد بحث قرار نمی گیرد و به همین دلیل مردم از آن بی اطلاع هستند که در این مقاله سعی داریم مردم را از خطرات موبایل و دکل های آن با خبر سازیم. مقداری از امواج رادیویی که توسط گوشی‌های تلفن همراه ساطع می‌شوند جذب بدن انسان می‌شوند. مثلا امواج رادیویی که توسط گوشی‌های جی اس ام ساطع می‌شوند، می‌توانند تا ۲ وات قدرت داشته باشند. میزان برونداد امواج گوشی همراه بستگی به استانداردهای مخابراتی هر کشور دارد. میزان امواجی که بدن انسان از گوشی همراه جذب می‌کند، با مقیاس جذب خاص یا (اس ای آر) اندازه گیری می‌شود.

فهرست :

تاریخچه موبایل در ایران

خطرات آنتن موبایل

سرطان زایی امواج موبایل

خطرات ناشی از ارسال پارازیت های ماهواره ای

تاثیر بر روی غشاهای سلولی انسان

تاثیر بر روی رفتارهای شنیداری انسان

تاثر بر یادگیری و حافظه انسان

تاثیر بر قوای جنسی

تاثیر بر DNA

تاثیر بر طول عمر انسان

تاثیر امواج موبایل بر تومور مغزی

تاثیر در خواب انسان

امواج موبایل را بهتر بشناسیم

انسان آنتن موبایل میشود

 

این مقاله از طرف میرحیدر اصغرمیری برای سایت ارسال شده است

تعداد صفحات : 4

درباره ما
Profile Pic
مقاله، پروژه، پایان نامه، کارآموزی، کارآفرینی، تحقیق، جزوات درسی، آمار، اقتصاد، تربیت بدنی، حسابداری، حقوق، روانشناسی، زیست شناسی، صنایع غذایی، علوم اجتماعی، فیزیک، مدیریت، برق، الکترونیک، ابزاردقیق، تاسیسات، شیمی، صنایع، عمران، فناوری اطلاعات، متالوژی، معماری، مکانیک، کامپیوتر، پزشکی، هوا و فضا، ریاضیات، معارف اسلامی، مقالات علمی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 825
  • کل نظرات : 174
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 10963
  • آی پی امروز : 77
  • آی پی دیروز : 156
  • بازدید امروز : 99
  • باردید دیروز : 323
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 954
  • بازدید ماه : 3,668
  • بازدید سال : 55,333
  • بازدید کلی : 2,810,233
  • کدهای اختصاصی